سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فقط خدا رو عشقه
 
آخرین مطالب
لینک دوستان
این قوانین در همه جای دنیا یکسان است و فرقی هم ندارد که عطر را از کجا خریداری کنی!

عطر

برای خرید عطر و ادکلن اینکه پول را در جیب مبارک بگذارید و برند عطرتان را هم بدانید کافی نیست، برای این کار چند نکته ظریف و ساده وجود دارد که مهمتر از هر کاری است.

 این گزارش شما را با ریزه‌کاری‌های خرید حرفه‌ای عطر آشنا می‌کند و راهنمایی‌تان می‌کند که به چه نکته‌هایی توجه کنید. نکته‌هایی هر چند ساده اما مهم و اصولی، قانون‌هایی که در هر کجای دنیا برابر و قابل انجام است. اگر تکلیف‌تان با خودتان مشخص نیست که چه عطری می‌خواهید بخرید اصلا قصد خرید نکنید چراکه بعد از گذشت مدتی کوتاه حتما متوجه برخورد بد فروشنده و ده‌ها شیشه عطر روی پیشخوان مغازه می‌شوید. مهمتر از آن اینکه دیگر حتی نمی‌توانید بوها را از هم تشخیص بدهید. بیشتر مشتری‌ها با دیدن تعداد زیادی بطری رنگارنگ در سایزهای متفاوت دچار سردرگمی‌ می‌شوند اما ما با آموزش چند نکته کار را برای‌تان راحت می‌کنیم. با مطالعه این گزارش و دانستن چند نکته کلیدی، انتخاب برای‌تان راحت‌تر می‌شود.
لطفا در این مورد کاملا عقل‌تان به چشم‌تان باشد و تمام زیر و روی شیشه عطر و حتی بسته‌بندی آن را از نگاه تیزتان عبور دهید و به چند نکته مهم دقت کنید. قبل از هر چیز شیشه عطر را در نور بگیرید و از شفافیت مایع و شیشه مطمئن شوید، یکی از بارزترین تفاوت‌ها در عطرهای تقلبی نسبت به اصل آن در شیشه آنهاست و شیشه عطرهای تقلبی دارای شفافیت کمتری نسبت به اصل آن است و وقتی شیشه عطر را در نور ببینید کدری در آن احساس می‌کنید که هم ناشی از شیشه عطر و هم خود ماده معطر آن است.تفاوت مهم دیگر عطرهای اصلی با تقلبی نوع چاپ اسم عطر روی شیشه است که در عطرهای اصلی چاپ‌هایی که روی شیشه عطر حک شده برجسته‌تر است و به راحتی و با لمس کردن بطری برجستگی نام عطر نوشته شده روی شیشه را حس می‌کنید و نوع این چاپ‌ها بسیار منظم و پر رنگ و بدون هر گونه بی‌نظمی ‌است .

جایی که بسته‌بندی نقش مهمی‌ دارد
تفاوت درهای عطر اصل و تقلبی تنها با یک نگاه مشخص می‌شود و با یک بار باز و بسته کردن در عطر به سادگی تفاوت را احساس خواهید کرد.
شرکت‌های تولید‌کننده معتبر با ظرافت بسیار زیاد درها را روی بدنه عطر به نحوی کار گذاشته‌اند که برای باز و بسته کردن آنها باید کمی ‌انرژی خرج کرد اما در شیشه عطرهای تقلبی حتی گاهی قبل از استفاده روی بطری لق می‌زند. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک عطر، جعبه و بسته‌بندی آن است که نقش اساسی در فروش آن و صد‌البته در تشخیص نوع اصلی از تقلبی یک عطر دارد چون تولیدکنندگان عطرهای تقلبی به واسطه امکانات محدودشان در بخش جعبه عطر نتوانستند به پای عطرهای اصلی برسند. در عطرهای اصلی جعبه دارای

معمولا در تمام عطرفروشی‌ها تسترهای کوچکی از انواع عطرها وجود دارد که می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کمتر چند تستر را انتخاب کنید و با استفاده از آنها به مرور زمان عطر مورد علاقه و سازگار با بدن‌تان را انتخاب کنید.
چاپ عالی، شکیل‌، زیبا و پلاستیک روی جعبه فوق‌العاده شفاف و منظم است در داخل جعبه نیز یک مقوای محافظ شیشه به همراه یک بروشور معرفی محصول نیز وجود دارد .
یک نکته مهم دیگر برای تشخیص آن هم در جعبه عطرهای اصل، نداشتن عبارت Made in است چون در عطرهای اصلی معمولا فقط به نوشتن نام کشور سازنده PARIS اکتفا می‌کنند اما در عطرهای تقلبی و مخصوصا چینی جمله‌هایی مثل Made in London یا Made in Paris دیده می‌شود .

شیشه عطر یا شناسنامه
هر چیزی را که می‌خواهید راجع به عطر دلخواه‌تان بدانید باید روی شیشه دنبال آن بگردید که البته این هم کار آسانی نیست چون بیشتر این اصطلاحات به زبان فرانسوی روی شیشه‌ها حک شده است. بهتر است تنها چند اصطلاح فرانسوی را یاد بگیرید تا بتوانید راحت‌تر عطرتان را انتخاب کنید. همانطور که قبلا گفتیم عطرها در کل از لحاظ ماندگاری به چهار دسته تقسیم می‌شوند که معمولا روی بیشتر شیشه‌ها به زبان فرانسه حک شده‌اند. Noir ، jour ، Sport و home که هر کدام از این واژه‌ها می‌تواند یک نشانه مهم در انتخاب باشد. اصطلاح homme مخصوص عطرهای مردانه است که در آنها اسانس‌های سنگین به کار برده شده و عطرهایی با اصطلاح jour نیز تنها باید توسط خانم‌ها مورد استفاده قرار بگیرد چراکه اسانس‌های قوی این عطرها ماندگاری بیشتری برای خانم‌ها دارند و معمولا برای استفاده در روز مناسبند و واژه Noir هم عطرهای زنانه اما ملایم است که بیشتر مناسب فصل‌های سرد و خنک از سال است. اصطلاح آخر اما محدودیت استفاده برای خانم‌ها و آقایان ندارد و می‌تواند از هر دو طرف مورد استفاده قرار بگیرد.

دوام عطرها و رنگ شیشه‌ها
عطرهای Perfume که غلظت ترکیبات معطر آنها بین 40 تا 15 درصد است بین پنج تا هفت ساعت دوام آورده و بوی خود را حفظ می‌کنند، Eau de Perfume که معمولا بین 20 تا 10 درصد غلظت ترکیبات معطر دارند بین 4 ساعت دوام آورده که به علامت اختصاری EDP روی شیشه‌ها نشان داده می‌شود، Eau de Toilette نیز معمولا بین هشت تا 10 درصد از ترکیبات معطر حدود سه ساعت قابل بویایی است و علامت اختصاری ان نیز EDT است. Eau de cologne که مواد معطر در آنها کمتر از سه درصد و بیشتر از 5 نیست هم تنها یک تا دو ساعت دوام می‌آورند و با علامت اختصاری EDP هم قابل شناسایی هستند. رنگ بطری عطرها ارتباط مستقیم با سرد و گرم بودن رایحه آنها دارد. معمولا شیشه‌های به رنگ صورتی، قرمز و نارنجی حاوی عطرهای گرم و بطری‌های به رنگ خاکستری، آبی و سورمه‌ای حاوی رایحه‌های سرد هستند، البته ممکن است همیشه این قانون مصداق نداشته باشد، ولی اغلب شرکت‌های معتبر از این شیوه تبعیت می‌کنند.
 

 
 

[ یکشنبه 91/5/29 ] [ 4:56 عصر ] [ مهتاب مسیحا ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 273539