سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فقط خدا رو عشقه
 
آخرین مطالب
لینک دوستان

 


هوالشافی

 

میگرن و طب سنتی (Migraine  

میگرن یک بیماری مزمن است که معمولا با سر درد متوسط تا شدید همراه با تهوع مشخص می گردد.

در طب جدید اعتقاد بر این است که میگرن یک بیماری عصبی عروقی است نیمی از سر را فرا می گیرد و شامل مراحل مختلف پیش در آمدی تا مراحل پایانی می باشد.

در طب جدید برای درمان میگرن از داروهایی مثل: ضد دردها (مسکن ها) مثل استامینوفن، ضد التهاب ها (غیر استروئیدی) مثل آسپرین و ایبوپروفن، ارگوتامین (منقبض کننده عروق)

و گاهی داروهای بلوکه کنند کانال های بتای سلولی مثل پروپرانولول (مهار کننده سلولی) و همچنین در بچه ها از فنی توئین (کم کننده جریان الکتریکی سلولها) استفاده می شود.

همانگونه که مشاهده می شود تمامی این داروها فقط موجب پوشیده شدن علائم می شوند و تاثیری در اصل اختلال سلولی که موجب بیماری است ندارند.

حال ببینیم عوارض این داروها چیست:

1- استامینوفن: داروئی است که برای سلولهای کبدی انسان خاصیت سمی و مخرب دارد و متاسفانه امروزه بطور بی رویه برای هر دردی بعنوان مسکن بی ضرر بطور فراوان مصرف می گردد.

2- آسپرین و ایبوپروفن: داروهائی که می توانند باعث اختلال عملکرد پلاکت های خون شوند و همچنین زخم معده و اثنی عشر ایجاد نمایند.

3- ارگوتامین و هیدرو ارگوتامین: تحریک دستگاه گوارش، درد قفسه سینه و قلب، انقباض و درد رحمی، آسیب عروق خونی، منگی و گیجی و حتی ایجاد سر درد شدید!!!؟

4- پروپرانولول: درد قفسه سینه و قلب، فشار قفسه سینه، افسردگی، آریتمی (بی نظمی) ضربان قلب.

5- فنی توئین: خواب آلودگی، عدم تعادل، آلرژی، کم خونی مگالو بلاستیک، کم شدن سلولهای ایمنی خون، تتراتوژن بودن، سرطان زا بودن، افزایش قطر لثه، افزایش خطر خودکشی و بیماری لوپوس.

با توجه به عوارض شدید داروهایی که فقط احتمالا رفع علامت می کنند باید ببینیم طب سنتی و اسلامی- ایرانی چه دیدگاهی در مورد میگرن دارد و درمان واقعی چیست:

دیدگاه طب سنتی و اسلامی-ایرانی در مورد میگرن:

همانگونه که میدانیم تمام بدن، از میلیاردها سلول تشکیل یافته است بنابراین سر درد میگرنی یک علامت از اختلال عملکرد سلولهای مغزی و ناحیه سر است، بنابراین لازم است به جای جنگ با معلول ها به سراغ علت ها برویم و اینقدر به بیمار داروهای شیمیایی ندهیم.

منشاء اصلی اختلال سلولهای مغزی و ناحیه سر، کاهش انرژی سلولی می باشد که در سطح مولکولهایATP  داخل میتوکندری سلولها مطرح می باشد و ریشه این مشکل در نوع، ترکیب و نحوه غذا خوردن و آشامیدن است، در طب اسلامی–ایرانی با اصلاح این سه مسئله و همچنین اقداماتی مثل: انجام حجامت، فصد، زالو درمانی و ماساژ درمانی و داروهای گیاهی، اختلال عملکرد سلولها را به تدریج و با آرامی بر طرف می نمائیم.

با این روش سلولهای متورم و آسیب دیده مغزی و ناحیه سر به حالت طبیعی باز می گردند و بیماری میگرن بطور پایه ای و اساسی و بدون وابستگی به داروهای شیمیایی درمان می شود.

 

دکتر حسن اکبری

متخصص و دانشیار آسیب شناس سلولی

محقق و مدرس طب اسلامی - ایرانی

 


[ یکشنبه 92/11/13 ] [ 12:11 عصر ] [ مهتاب مسیحا ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 273540